onsdag 6. februar 2019

Bakgrunns-scene på frihånd

Hei!

Noen ganger får man ideer som man bare MÅ prøve på..... Denne gang var det bakgrunn til dette motivet fra Make it Crafty: Jack goes Fishing. 
For meg passet det ikke å plassere ham mellom pyntepapir og stæsj, og heller ikke som et mega-enkelt kort.… Så da måtte jeg fargelegge bakgrunn selv :)

Her kommer noen bilder av prossessen, resten ligger som trinn for trinn forklaring på Copic Marker Norge. http://copicmarkernorge.blogspot.com/

Startet med å fargelegge motivet, og å tegne inn et gjerde


Streket opp gjerdet med den nest mørkeste brune Copic fargen jeg har valgt


Fyller så inn med 3 andre brunfarger, og legger linjene for bakken


På bakken har jeg brukt prikketeknikk. Viktig å huske å ha ujevne størrelser på prikkene og å være usymetrisk!


 Fyller på med maaange grønnfarger!



Så er det oppstreking av treet. 


Her har jeg lagt på farger på stammen, og har begynt på bladene:



Og - her er det ferdige kortet:


 Og....sånn ser arbeidsbordet mitt ut underveis ;)


Da håper jeg at jeg kan ha inspirert noen til å prøve seg på å lage sin egen scene :) Og husk: det er mer bilder og forklaringer på Copic Marker Norge

Klem fra Siv

2 kommentarer:

EllenFossli sa...

Ååååååå, godeste 😍! Noe så fint, og for en fargeleggingsjobb 😍! Det kortet var fint det!!!

Graciela sa...

så stilig! ble skikkelig inspirert takk